Kezdem azt érezni, hogy amit elmondhattam, azt elmondtam. Ha valami említésre érdemes történik, itt megjelenik. De az ÉlményPark Blog továbbra is napi szinten működik.

Két terület, ami felülvizsgálatot vár

A munkám egy része az, hogy tárgyalásokat folytatok a beavatkozókkal, hogy nekik min kellene változtatni és most két olyan területet érintek, ahol nekünk kell változtatni. Mind a kettő a kapitalista rendszer szerves része, azért biztosan nem lesz könnyű. Nem arról van szó, hogy ezeket töröljük el, hanem arról, hogy találjunk nekik egy olyan formát, amitől nem válunk feléjük ellenségessé. Több ilyen terület van, de most csak kettőt érintek.

Az első a reklám. A reklám a vállakozások számára létfontosságú, hisz ha a vásárlók nem ismerik a terméket/szolgáltatást, akkor nem lesz vevő és ha nincs vevő, nincs üzlet. Ha nincs üzlet, nincs bevétel. A reklám ráadásul járulékos formában sok más vállalkozás számára jelenti a működés alapját, elég csak a videomegosztó oldalakra gondolni. A reklám tehát ebből az irányból úgy jó, ahogy van. Még akkor is, ha amúgy szerintem a rendszer kezd elérni egy olyan szintre, ami már túllép egy határon. Itt elsősorban azokra a kísérleti villanyoszlopokra gondolok, amik érzékelik a mobiltelefonodat és amikor mellettük sétálva odaérsz, személyre szabott reklámokat kezd neked vetíteni.

Biztos többeknek volt már olyan élménye, hogy félálomba került a TV előtt és az üvöltő reklámokra riadt. A TV reklámok hangereje szándékosan erősebb, pont ebből a célból. A dologban van egy olyan aspektus, hogy ilyenkor lényegében meditálsz és ebből a meditációból felébredve szembe találja a tudatalattid magát egy hirdetéssel. Azon túl, hogy ez mennyire káros, szerintem akik emögött a megfelelő szinten állnak, ezzel a jelenséggel teljesen tisztában vannak, mert a profit felülírja az etikát egy olyan világban, ahol csak a profit létezik, a spirituális valóság nem. Ráadásul itt vannak a kéretlen reklámok, amik lefordítva azt jelentik, hogy mások a profitvágyaikat a privátszférádba viszik akkor is, ha te azt nem akarod. Leszögezhetjük tehát, hogy a reklámozás mai formája agresszív és a jövő azt mondja, hogy ez még csak rosszabb lesz.

Biztosan át lehetne ezt szervezni úgy, hogy akinek valamire szüksége van, maga találhasson rá a megfelelő termékre/szolgáltatásra. Ám van itt még valami. A fogyasztó társadalom arról is szól, hogy piaci igényt nem csak kielégíteni, hanem felkelteni is lehet. Vagyis annyi nem elég, hogy majd te magadtól megkeresed, ha szükséged van rá, hisz ha nem tudod, hogy vannak olyan dolgok, amikről még azt sem tudod, hogy szeretnéd, akkor ezt csak így tudod meg. Azoknak a szakembereknek, akik egy teljesen új reklámozási rendszert kellene kidolgozniuk, ismerniük kell a spirituális oldal álláspontját, ami a mában egy sci-fi szerű elvárás. Mert itt elsősorban az etikáról beszélek kontra pénz és megint kaptak egy ütőkártyát azok az égi erők, akik a pénzt el akarják törölni.

A másik ilyen terület a jogdíj-szabadalom. Ez már a mában is komoly probléma a pénztelen feltalálóknak, akik nem tudják megfizetni egy világra szóló szabadalom árát és kénytelenek befektetőkhöz fordulni. Akik viszont a pénzt a konstrukciókban túlértékelik és sokkal nagyobb súlyt foglalnak el, mint azt amúgy megérdemelnék. Ráadásul a feltalálók nem mindegyike üzeltember is egyben, se nem jogász és sok ilyen ember végezte már kisemmizve a saját ötletéből.

A következő nézőpontja ennek a kérdésnek az ihlet. Személyes tapasztalatom is alátámasztja azt a gyakorlatot, amit én ötletlopó spirituális maffiának nevezek. Azaz az ihlet megérkezik valakihez, akitől azt el is lopják olyanok, akiknek meg van hozzá a képességük. Neked érkezne és egy amerikai jön ki vele világszabadalommal. Amikor erről kommunikáltam valakikkel és elmagyaráztam nekik ezt a rendszert, ők azonnal átlátták ennek a tisztességtelenségét és rendesen ki is akadtak. A mi nézőpontunkból tisztességes, hisz valakinek lett egy ötlete, amit levédet és pénzt csinál belőle, ám ezeket az ötleteket föntről nem azért küldik, hogy valaki pénzt csináljon belőle. Nem is azért, hogy levédesse és magáénak tekintse. Megint az a következtetés, hogy a pénz az oka ennek, hogy ezt teszik az emberek.

Amit Kína csinál, hogy pofátlanul ellopja az ötleteket és a technológiát közelebb áll az égi gondolkodáshoz, mégsem nevezhető sem tisztességesnek, sem követendőnek. Megint csak az van, hogy kellenének erre olyan emberek, akik mindkét nézőpontot ismerik és ki kellene találniuk rá egy jó megoldást. Mondanám, hogy akkor kitalálom én, aki ilyesmiket csináltam hosszú évekig, ám azokon a tudatszinteken én voltam az egyetlen szakértő. Ezek pedig olyan szakterületek, ahol bár értelmes ember vagyok, mégsem vagyok szakember. Nem beszélve arról, ha mindent én csinálok, akkor mit fogsz te csinálni?

Ezzel reményeim szerint lett pár ember, akikben olyan szikra gyúlt, akik kezdik átlátni a problémát és annak súlyát. Mert ez csak két terület volt és szerintem jobb, ha én ott vagyok, akik az idegenek hasonló problémáival foglalkozik erről az oldalról, mint hogy olyasmik által terhelődjek túl, amikre ráadásul nálam többet értő emberek is vannak.